سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود رایگان 8 فیلم زیبا از سه تار نوازی های فوق العاده

در این پست  8 فیلم زیبا از سه تار نوازی های بی نظیر و جذاب را برای شما هنرمندان و هنردوستان تهیه کرده ایم که لینک دانلود رایگان آنها را در متن قرار داده ایم. ما سعی کرده ایم تا ویدئوهایی را برای شما گلچین کنیم که از هر نظر کاربردی و اصولی باشند و بتوانند بهترین آموزش ها را به شما ارائه دهند. امیدواریم که این ویدئوهای آموزشی را بپسندید و از تماشای آنها لذت ببرید.

مقدمه:

تآثیر مثبتی که موسیقی بر روی احساسات و عواطف و افکار انسانها می گذارد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست مردم ملل مختلف از گذشته های دور تا کنون با انواع موسیقی ها انس گرفته و درک بالایی از موسیقی پیدا کرده اند. یکی از بهترین موسیقی ها سه تار است که افراد و هنرمندان زیادی در این رشته هنرنمایی کرده اند و استعداد سه تار نوازی خود را برای دیگران آشکار کرده اند. ساز سه تار که شباهت زیادی به تار و دوتار و دیوان دارد یکی از سازهای اصیل ایرانی است که دارای قدمتی کهن در این مرز و بوم می باشد. و در آن زمان، سه تار سازی محلی بوده که دارای سه سیم بوده، کلمه سه تار بر همین نکته دلالت می کند. کاسه سه تار نسبت به  کاسه تار، یک قسمتی، گلابی شکل و کوچک تر است سطح رویی کاسه سه تار نیز چوبی است؛ سه تار امروزی چهار سیم دارد.

اجزای سه تار عبارتند از: کاسه، خرک،صفحه رویی، دسته، پرده، شیطانک، سرپنجه، گوشه، سیم گیر. سه تار با ناخن انگشت اشاره و گاه توأم با ناخن انگشت وسطای دست راست نواخته می شود. به عبارت دیگر مضراب سه تار در واقع ناخن انگشتان نوازنده است، این ساز در حالت نشسته به صورت افقی روی ران پا قرار می‌گیرد به نحوی که دسته آن در طرف چپ و کاسه آن در طرف راست نوازنده باشد. به علت حجم کم صوتی، برای تک نوازی در جلوی جمعیت یا همنوازی در ارکستر مناسب نیست.

در این قسمت هم  تصاویر مختلف از این دروس را می بینید:

جهت تماشای این ویدئو ها لینک زیر را در مرورگر خود باز نمایید:

دانلود رایگان 8 فیلم زیبا از سه تار نوازی های فوق العاده